Szpagat wyzwanie

Simple.Dancer's life Rozciąganie wyzwanie szpagat #metkabaletka #dance #dancer #taniec

Zaraz po świętach zaproponowaliśmy Wam 30-dniowe wyzwanie, żeby zrobić piękny szpagat. Jak Wam idzie? Czy widać już pierwsze efekty?

Ponieważ jest to temat, który nurtuje Was bardzo, postanowiliśmy wprowadzić niedzielny cykl związany z rozciąganiem. Zaprosiliśmy do współpracy tancerkę Polskiego Baletu Narodowego Anetę, która prowadzi wspaniały blog www.simpledancerslife.blogspot.com.

Aneta to absolwentka warszawskiej szkoły baletowej oraz Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina na kierunku pedagogika baletowa. Obecnie tancerka Polskiego Baletu Narodowego w Warszawie. Taniec jest jej pasją zarówno pod względem praktycznym, ale również teoretycznym. Rzadko historia tańca skrywa przed nią tajemnice… 🙂 Ponadto, jej zamiłowaniami są gotowanie oraz dekorowanie wnętrz.

Jesteśmy szczęśliwi, że Aneta pomoże nam w przekazywaniu wiedzy związanej z tańcem. Was zapraszam do śledzenia jej blogu. Jest tam wiele ciekawych historii np. strój do treningu, występy w teatrze  i wiele innych.

Nasz wpis blogowy zaczynający cykl możecie znaleźć tutaj: Jak zrobić szpagat?

Zakładając, że zaczęłyście zmianę od dnia wpisu na blogu czyli 28 grudnia za nami już 13 dni dodatkowych ćwiczeń wzmacniających rozciąganie. Dzisiaj powinnyście zacząć dzień 14  czyli już 3.10 minuty przytrzymania.

Rozciąganie: jak zrobić szpagat #metkabaletka #dance #dancer #taniec

Oto kilka dodatkowych ćwiczeń na rozciągnięcie wewnętrznych mięśni ud- kluczowych dla wykonania szpagatu poprzecznego zaproponowanych przez Anetę. Wiemy, ciężko jest się zmotywować, ale przedstawionymi ćwiczeniami może uda mi się Was przekonać do kilkuminutowego treningu 🙂

Na początek wypady na wykręcone nogi do boku- do momentu, w którym czujecie, że mięśnie się napinają- pozwólcie im przyzwyczaić się do takiej pozycji. Na zmianę w obie strony.

Simple.Dancer's life Rozciąganie wyzwanie szpagat #metkabaletka #dance #dancer #taniec

Simple.Dancer's life Rozciąganie wyzwanie szpagat #metkabaletka #dance #dancer #taniec

Rozciąganie na podłodze- podciągamy nogę jak najwyżej możemy, cały czas mając wyprostowane kolano, ręką dociskamy nogę do klatki piersiowej. Noga na ziemi nie odrywa się od podłoża, również pozostaje wyprostowana. To ćwiczenie również wykonujemy do granicy bólu- przyciągamy nogę do momentu, w którym czujemy, że się rozciąga, chwilę utrzymujemy pozycję i odpuszczamy. Powtarzamy kilkukrotnie- na obie nogi oczywiście 🙂 pozwala to na rozciąganie tylnych partii mięśniowych nóg.

Simple.Dancer's life Rozciąganie wyzwanie szpagat #metkabaletka #dance #dancer #taniec

Scyzoryk 🙂 chyba najpopularniejsze ćwiczenie na rozciąganie tylnych partii mięśniowych nóg oraz kręgosłupa, także pomocne przy rozciąganiu przygotowującym do siadania w szpagacie poprzecznym i nie tylko. Siadamy w siadzie prostym i kładziemy się na nogi- kolana utrzymujemy proste, plecy również są wyprostowane. Pochylamy się do nóg do momentu odczuwania bólu, chwilę utrzymujemy pozycję i wracamy do punktu wyjścia. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy.

Simple.Dancer's life Rozciąganie wyzwanie szpagat #metkabaletka #dance #dancer #taniec

Rozciąganie z wysokości 🙂 Połóżmy nogę na niewielkiej wysokości (ja wykorzystałam drabinkę na sali baletowej, ale może to być krzesło albo niski stołeczek) i tak samo jak w poprzednim ćwiczeniu kładziemy korpus na nogę wyciągniętą w przód (możemy ją spróbować wykręcać, jak w zwykłym szpagacie na prawą lub lewą nogę) 🙂
 a
Simple.Dancer's life Rozciąganie wyzwanie szpagat #metkabaletka #dance #dancer #tanieca
Noga na drążek. Połóż wykręconą nogę do boku na drążek i wykonaj kilka głębokich plie. Pamiętaj o nodze opornej! Ona również jest wykręcona 🙂
 a
Simple.Dancer's life Rozciąganie wyzwanie szpagat #metkabaletka #dance #dancer #tanieca
Żabka 🙂 pamiętaj, żeby dociskać do ziemi uda, a nie tylko kolana!
a
Simple.Dancer's life Rozciąganie wyzwanie szpagat #metkabaletka #dance #dancer #tanieca
I pozycja żabki na brzuchu 🙂
a
Simple.Dancer's life Rozciąganie wyzwanie szpagat #metkabaletka #dance #dancer #tanieca
Żabka z nogami w pozycji równoległej- kolana leżą równolegle w stosunku do miednicy. W tej pozycji ważne jest, aby wciągać mięśnie brzucha, innymi słowy nie pozwalać kręgosłupowi w odcinku lędźwiowym na wygięcie się!
 a
Simple.Dancer's life Rozciąganie wyzwanie szpagat #metkabaletka #dance #dancer #tanieca
Szpagat poprzeczny przy ścianie. Pozwólmy grawitacji działać na nasze mięśnie 😉 ale pamiętajmy o prostych kolanach!
a
Simple.Dancer's life Rozciąganie wyzwanie szpagat #metkabaletka #dance #dancer #taniec
Dziękujemy Anecie Wira    za pomoc w przygotowaniu wpisu oraz udostępnienie materiałów.
Zapraszamy do śledzenia bloga Anety! Też będą wpisy z metkaBALETKA! Nie możemy się doczekać!
http://simpledancerslife.blogspot.com