Sezonownik Tancerza!

Blog Milena Nosek Sezonownik Tancerza #dance #dancer #taniec

Zakładamy Sezonownik Tancerza! Zadanie dla Was na wakacje i nie tylko – polecam:

  • zakup ładnego, kolorowego zeszytu,
  • śledzenie Bloga
  • i uzupełnianie notatek.

Zaczynamy od dziś, w połowie wakacji, kiedy czekamy na piękny miesiąc – sierpień. Będziemy zapisywać w każdym z nich warzywa i owoce dostępne na rynku* i takie, które się pojawiły jako charakterystyczne i najlepsze do spożycia. Dzięki nim uzupełnicie ewentualne niedobory, np. potasu, który „ucieka” bardzo szybko podczas treningów a także wachlarz antyoksydantów – niezbędnych do regeneracji całego organizmu!

Bawcie się dobrze i zapamiętajcie, że uwaga na sezonowość to następny krok ku prawidłowemu odżywianiu się! Osobiście polecam owoce z wysoką zawartością wody, np. arbuz – doskonale nawodni i zapobiegnie napadom głodu.

*dostępność oznacza przede wszystkim walory odżywcze, a nie tylko możliwość zakupu

SIERPIEŃ

DOSTĘPNE

Agrest, arbuz, jagoda, borówka, malina,

wiśnia, porzeczka, kukurydza, pomidor,

cukinia, fasolka szparagowa, bakłażan,

cebula dymka, por, młode buraki, młoda kapusta i ziemniaki,

seler, marchew, jarmuż, czosnek, koper, natka pietruszki,

kalarepa, ogórek gruntowy, fenkuł, botwina

NOWINKI

Jeżyna, morela, gruszka, jabłko, śliwka

Jako ciekawostkę, warto także zanotować, że 6. sierpnia odbywa się tzw. spas jabłkowy – święcenie i spożywanie jabłek, gruszek i innych darów natury sadu!