Prowiant do szkoły?

Blog Milena Nosek Prowiant do szkoły #metkabaletka #dance #dancer #taniec

Posiłek zabierany do szkoły jest bardzo istotnym elementem dnia. Część z Was omija I śniadanie, spożywa je dopiero przed południem lub na pierwszej przerwie, dlatego tak ważne jest, by zaplanować taki posiłek wcześniej. Zamiast uczęszczać regularnie do sklepików szkolnych lub zdawać się na uprzejmość kolegów, samodzielnie zadbaj o to, co zjesz w szkole. Poniżej lista szybkich opcji, jakie możesz wybrać. Są to bardzo ogólne propozycje, które mają dać Tobie obraz, jak powinien wyglądać posiłek szkolny w ramach I lub II śniadania zamiast drożdżówki, croissanta, batona, chipsów, krakersów i innych smakołyków. Powodzenia!

jogurt naturalny mieszanka zrobiona samodzielnie i zapakowana w mini-pudełko: 2 łyżki płatków owsianych/żytnich/orkiszowych, 1 łyżka poppingu*, 1 łyżeczka płatków lnianych, kilka orzechów włoskich
jogurt naturalny owoc (jabłko/gruszka/plastry św. ananasa/melona/pomarańcza/kilka winogron)
jogurt pitny naturalny 2 wafle orkiszowe/ryżowe np. z kaszą jaglaną/ z olejem z wiesiołka
bułka pełnoziarnista średniej wielkości z pastą z soczewicy** i ogórkiem świeżym, kolendra do posypania

porcja świeżego owocu – jabłko/gruszka/banan/ananas świeży/marakuja/mango
bułka graham z cienką warstwą masła, plastrem chudego twarogu, 1 łyżeczką niskosłodzonego dżemu
bułka orkiszowa z cienką warstwą masła, sałatą lodową, chudą polędwicą i papryką/rzodkiewką
sok jednodniowy marchwiowy orzechy nerkowca/migdały
baton owsiany – 1x w tyg.
suszone eko morele/śliwki–5-6szt. sok marchwiowy/marchwiowo-selerowy
garść suszonej żurawiny/daktyle kefir naturalny (250ml) cynamon
marchewki „Marwitki” (6-7szt.) jogurt pitny naturalny
chipsy warzywne (1 op.) jogurt pitny naturalny

* popping – ekspandowane ziarno amaratusa obfite w dobrze przyswajalne żelazo
**Pasta z soczewicy
3 łyżki ugotowanej czerwonej soczewicy, 1 plasterek cebuli, ½ łyżeczki sprasowanego ząbka czosnku, szczypta soli, pieprzu, odrobinę oliwy z oliwek/oleju rzepakowego, majeranek, chilli.
Sposób przygotowania: soczewicę ugotować, rozgnieść na gładką masę uprzednio dodając oliwę, dodać cebulę, czosnek i przyprawy, ponownie rozgnieść i dokładnie wymieszać.
Taką pastę możesz przyrządzić z większych ilości składników i mieć na 3 dni. Tak naprawdę proporcje zależą od Twoich preferencji, uważaj jedynie na ilość oliwy! 😉

 

Blog Prowiant do szkoły #metkabaletka #dance #dancer #taniec

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.