Niedziela – czas na fit posiłek!

Wpis Milena Nosek Niedziela czas na fit posiłek #metkabaletka #dance #dancer #taniec

Czy macie już pomysł na niedzielne sałatkowanie? 😉 Ten dzień tygodnia jest zazwyczaj nieco bardziej luźny i możliwe, że właśnie w niedzielę pozwalacie sobie na drobne smakołyki. Owszem, są one dopuszczalne, jednak wówczas inne posiłki powinny być nieco uszczuplone. Zapraszam do przestudiowania poniższych inspiracji!

SAŁATY

Z JAJKIEM I SZPINAKIEM

Składniki:

  • garść liści świeżego szpinaku
  • kawałek świeżego ogórka
  • kiełki słonecznika
  • lekko uprażone nasiona słonecznika – 1 łyżka
  • kawałek czerwonej papryki
  • jajko kurze – plastry/ ćwiartki
  • czarnuszka
  • szczypiorek /natka pietruszki

sos: oliwa, musztarda – ostra lub łagodna, sól różowa, pieprz

Wykonanie:

Szpinak umyć, osuszyć, przełożyć do głębokiego talerza. Ogórka umyć, pokroić w plastry, dodać do szpinaku, tak samo paprykę. Jajko ugotować na twardo, pokroić w ćwiartki/plastry, dodać do warzyw, posypać wszystko kiełkami, niewielką ilością czarnuszki i szczypiorkiem/natką. Wymieszać łyżkę oliwy z łyżeczką musztardy, szczyptą soli i pieprzu, polać sosem sałatkę.

Z AWOKADO, PARMEZANEM I GRZANKĄ

Składniki:

  • garść mixu sałat
  • miękkie awokado pokrojone w kostkę
  • 50g pieczonego w ziołach indyka – plastry
  • kromka pełnoziarnistego chleba – przygotowana w opiekaczu/tosterze/na grillu
  • posiekana dymka
  • 1 łyżka Parmezanu
  • 4 pomidorki koktajlowe – ćwiartki

sos: ocet balsamiczny, oliwa, sól różowa, pieprz

Wykonanie:

Sałaty przepłukać, ułożyć na talerzu. Awokado umyć, obrać i pokroić w plastry/kostkę, pierś indyka przesmarować oliwą, cytryną, obtoczyć w suszonych ziołach, np. prowansalskich lub dalmatyńskich, zawinąć w folię aluminiową i upiec w temp. 180’C przez ok. 20 minut. Wyjąć, pokroić w plastry. Dymkę drobno posiekać, pomidorki pokroić w ćwiartki, ewentualnie połówki. Wszystkie składniki dodać do sałat, posypać Parmezanem (najlepiej wybrać twardy do starcia). Wymieszać łyżkę oliwy, octu ze szczyptą soli i pieprzu, polać sosem sałatkę. Kromkę pełnoziarnistego pieczywa opiec/zgrillować, pokroić w kostkę i posypać sałatę.

Z CZERWONĄ FASOLĄ I AWOKADO

Składniki:

  • czerwona fasola – 1/3 szklanki ugotowanej
  • roszponka, sałata lodowa
  • ½ miękkiego awokado
  • sok z cytryny
  • cebulka czerwona – drobne piórka
  • żółta papryka – julienne
  • pomidorki koktajlowe – połówki
  • ziarno lnu – 1 łyżeczka

Wykonanie:

Fasolę ugotować, ew. zastąpić ją produktem z puszki (seria gotowana na parze), awokado umyć, obrać i pokropić ½ w większą kostkę. Umytą sałatę ułożyć na talerzu, posiekać drobno kawałek czerwonej cebuli, papryki, pomidorki poprzekrawać w połówki, skropić wszystko sokiem z cytryny, octem jabłkowym, oprószyć pieprzem i solą i obsypać ziarnem lnu.

Z TUŃCZYKIEM I CZERWONĄ KAPUSTĄ

Składniki:

  • kawałki pora
  • roszponka
  • marchew – plastry
  • świeży ogórek – plasterki
  • tuńczyk w sosie własnym
  • filety z pomarańczy
  • biały sezam – 1 płaska łyżka
  • kawałek czerwonej kapusty

Wykonanie:

Kawałek czerwonej kapusty dokładnie umyć, drobno poszatkować, osolić, skropić oliwą, dodać sok z cytryny, pieprz i „ugnieść”. Mały kawałek białej części pora pokroić w cienkie krążki. Podprażyć na suchej patelni sezam, wymieszać z kapustą, roszponką i porem. Tuńczyka odcedzić, dodać całości. Pomarańczę obrać, pokroić w cząstki, małą marchew umyć, pokroić w cienkie plastry lub zetrzeć na grubych okach, dodać do surówki. Dodać obranego i pokrojonego w plasterki ogórka świeżego. Wszystko wymieszać.

Z JARMUŻEM, TUŃCZYKIEM I SUSZONYMI POMIDORAMI

Składniki:

  • poszatkowany jarmuż
  • tuńczyk w sosie własnym
  • paski suszonych pomidorów
  • kiełki fasoli Mung/słonecznika
  • świeży pomidor
  • podprażone pestki dyni – 1 łyżka
  • świeży szczypiorek

sos: oliwa, sok z cytryny, sól, pieprz

Wykonanie:

Jarmuż dokładnie opłukać, porwać na mniejsze kawałki, skropić oliwą, cytryną, oprószyć solą i pieprzem. Tuńczyka odcedzić, wymieszać z pokrojonymi pomidorami – suszonymi i świeżym, dodać umyte kiełki, pestki dyni i posiekany szczypiorek. Ułożyć na jarmużu.

Z SOCZEWICĄ I KURCZAKIEM

Składniki:

  • grillowane plastry piersi kurczaka, ok. 100g
  • czerwona – 1/3 szklanki suchej
  • świeży ogórek – kawałek
  • rukola
  • żółta cukinia
  • papryka czerwona – ¼ szt.
  • czarne oliwki – 5 szt.
  • ostropest plamisty
  • posiekana natka pietruszki
  • płatki migdałowe – łyżka

Wykonanie:

Pierś kurczaka dokładnie obmyć, zgrillować na patelni, w tym czasie ugotować soczewicę, pokroić paprykę, ogórka,  posiekać pietruszkę, oprószyć ostropestem, dodać oliwki, płatki migdałowe, rukolę, na końcu gotowego kurczaka – pokrojonego w plastry/kostkę/paski i odcedzoną soczewicą. Wszystko wymieszać. Żółtą cukinię pokroić w pół-ćwiartki i ugotować. Na koniec dodać do potrawy.DSC_0086

????????????????????????????????????

CZEKAM NA ZDJĘCIA! 🙂