Mocne kości dzięki figom

Blog Milena Nosek Mocne kości dzięki figom #metkabaletka #dance #dancer

Blog Milena Nosek Mocne kości dzięki figom #metkabaletka #dance #dancerOwoce fig słyną z wysokiej zawartości wapnia.  Jest on niezwykle potrzebny Waszym kościom i stawom. Owoc ten powinien znaleźć się na liście tych do spożywania co najmniej 4 x w tygodniu. W czasie mineralizacji kości, a później w stabilizacji, wapń odgrywa najważniejszą rolę. Ponadto, figi zawierają najwięcej błonnika z owoców suszonych (jeśli wybierzecie taką opcję). Jak już wiecie, błonnik powoduje uczucie sytości, przyspiesza przemianę materii i dba o kondycję układu pokarmowego. Owoce te, zawierają dużo potasu i magnezu, które z kolei są niezbędne w prawidłowym przewodnictwie nerwowym i zapobieganiu skurczom. Polecam w miarę możliwości kupować figi świeże. Jeśli wybierzecie suszone – niesiarkowane, ekologiczne, w celu uniknięcia konserwantów. Co ciekawe, koreańscy naukowcy dowiedli, że jedzenie fig jest pomocne w leczeniu anemii i bólów gardła w stanie zapalnym. Możecie śmiało dodawać je do porannych owsianek, jeść jako przekąski lub na deser!

 

Blog Milena Nosek Mocne kości dzięki figom #metkabaletka #dance #dancer

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.