Co z tym mięsem?

Co z tym mięsem? Milena Nosek dla metkaBALETKA

Zapewne wiecie, jak wiele kontrowersji i wątpliwości istnieje wokół mięsa… Krótko i zwięźle 🙂 W razie indywidualnych pytań, zapraszam serdecznie!!!! Tymczasem, dobrej lektury!

  • jak we wszystkim, także i tutaj po prostu należy zachować umiar. Zaleca się spożywanie czerwonego mięsa kilka razy w miesiącu, w maksymalnej dawce 300-400 g tygodniowo
  • znacznie częściej, bo około 3-4 razy w tygodniu można konsumować mięso białe, do którego zaliczamy kurczaka, indyka, a także ryby słodko- i słonowodne. Podobnie jak mięso czerwone, mięso białe dostarcza pełnowartościowego białka i witamin z grupy B, jednak zawiera znacznie mniejsze ilości tłuszczu i żelaza
  • Światowa Organizacja Zdrowa (WHO) wpisała przetworzone mięso na listę czynników rakotwórczych. Parówki i mielonki znalazły się w pierwszej grupie substancji kancerogennych, obok dymu papierosowego i azbestu zatem należy spożywać mięso w naturalnej postaci, a nie przetworzone
  • mięso jest niezastąpionym źródłem żelaza, które jest dużo lepiej przyswajalne niż żelazo pochodzenia roślinnego. Dlatego jedzenie mięsa jest koniecznością dla osób chorujących na anemię
  • chude mięso (kurczak, indyk) jest najlepszym źródłem białka, dlatego jest polecane osobom otyłym, starszym oraz dzieciom. Zjadając 100 g chudego indyka, realizujemy połowę dziennego zapotrzebowania na białko
  • białe mięso szczególnie ważne jest pod względem zawartości białka, które jest podstawowym składnikiem budulcowym tkanek, wykorzystywane jest jako źródło energii oraz stanowi materiał do budowy ciał odpornościowych. Białka biorą też udział w wielu reakcjach biochemicznych różnych płynów ustrojowych.